Veckans film

Damn, jag är inte bra på åtaganden. Vilken nyhet, va?

Okay, en riktigt snabb update:

V. 45
På filmkunskapen såg vi Wallace och Gromit *kräksmiley* Det var den med robothunden som slaktade får. Sen såg jag några romantiska komedier i helgen som jag inte minns namnet på längre..

V. 46
Fk: Children of Men (Alfonso Cuarón, 2006): Åh, vilken bra film <3 Skulle jag aldrig ha trott.

I helgen såg jag några Jenifer Aniston-filmer..

V. 47
Fk: Alien (Ridley Scott, 1979): lol. Den var inte speciellt bra :P Men jag har kommit på att Ridley Scott har gjort väldigt många filmer. Han har bl.a. regisserat Thelma oh Louise (1991), Gladiator (2000), Hannibal (2001), Kingdom of Heaven (2005) och senast American Gangster (2007) som går på bio just nu.

I helgen blev det en film med Rachel Griffiths (Sarah i Brothers & Sisters), Me Myself I (Pip Karmel, 1999). Det var en rätt gullig what if story, hon är en bra skådespelerska också.

Alien Vs. Predator (Paul W.S. Anderson, 2004): Jag är alltid korkad nog att se uppföljare till filmer som jag inte ens gillar :/

V. 48
Fk: Brødre (Susanne Bier, 2004): Haha, Pearl Harbour all over again. Fast där Pearl slutade så fortsatte Brødre i en timme till. Mycket trist, deprimerande och helt onödigt. Och precis som i Pearl så hejade man på "den andre mannen". Men så är det ju alltid ;P

Bridget Jones's Diary (Sharon Maguire, 2001): Det kan verka hur sjukt som helst men jag har inte sett den här förut. Det har liksom aldrig blivit av. Men den var rätt gullig och så. Ja, ni vet..

Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Michel Gondry, 2004): Finally! Har väntat på att se denna sen den kom på bio. Jättebra film, men ganska weird, hehe. Jag gillar Winslets hårfärger i filmen :P Något som var coolt var att alla skådisar hade "fel" roller, men det funkade hur bra som helst!

White Chicks (Keenen Ivory Wayans, 2004): Haha! Den är för bra, alltså! Skrattade hela filmen igenom ungefär. :D

Ja, och så såg jag lite av nån Al Pacino-film (<3), men jag orkade inte se hela. Han var iaf het även när han var ung :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Förgätmigej!

E-mail: (det blir en hemlis!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0