Veckans film

Snyft, sista filmkunskapslektionen förra måndagen. :( Tråkigt, dessutom var filmen asdålig. Men jag fick MVG i slutbetyg iaf! yey! Och jag fortsätter ju i vår igen. Men film kommer jag titta på vare sig jag går filmkurser eller ej :D

V. 50

Filmkunskap:
The Squid and the Whale (Noah Baumbach, 2005): Blä! Verkligen inte sevärd. Jag orkar inte ens prata om den.

Lucia Movie Night:
Juno (Jason Reitman, 2007): Naw, väldigt rolig och gullig dramakomedi om en tjej som råkar bli gravid med sin bästa polare. Haha, låter det knäppt? Det är det också. Ellen Page i huvudrollen som Juno (no, not like the island) är en jättesöt tjej, och jag fattar inte varför jag inte hört om henne förut. Hon ser ut som en 12-åring och 22-åring på samma gång och hon är grym. Jennifer Garner har en kul biroll. Definitivt bäst av Luciafilmerna!

We Own the Night (James Gray, 2007): Ja, de var en sevärd film, men ingen som jag kommer minnas speciellt. Joaquin Phoenix är het som vanligt och Eva Mendes är jättedålig skådespelerska som vanligt. Historie var ganska förutsägbar och man käde igen mkt, men den hade sina moments.

Bee Movie (Steve Hickner och Simon J. Smith, 2007): Haha! Jag var inte beredd på att det skulle komma en tecknad film på LMN. Bee Movie var långt ifrån en B movie, faktiskt en riktigt skön film sådär på morgonkvisten :P Lite töntig ibland, men hey, Jerry Seinfeld har producerat och skrivit den och det är ju faktiskt en barnfilm.

Helg:
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (Gore Verbinski, 2003): Wohoo! Min favoritfilm! Den gick i lördags och jag var ju bara tvungen att se den ;) Den är iaf jättebra. Ja, alla vet väl vad den handlar om. typ.

Spirit: Stallion of the Cimarron (Kelly Asbury och Lorna Cook, 2004): Världens bästa tecknade film! Fatta två av mina absoluta favoritfilmer på samma dag, vilken tur jag har ibland ;) Om du inte har sett Spirit, så MÅSTE du göra det genast! Det är en underbar western berättad ur en vildhästs perspektiv. En av de få (om kanske inte den enda!) tecknade filmer som jag faktiskt gråter till :*) Dessutom har filmen ett fantastiskt soundtrack med musik av Hans Zimmer och Bryan <3 Adams. Kärlek, kärlek och åter kärlek till den här filmen och alla medarbetare! <333

Legally Blonde (Robert Luketic, 2001): Girlpower! Det blir inte mer rosa än så här. Och rosa är min favoritfärg. Reese Witherspoon är underbart söt och cool som Elle Woods, och.. ja, det är en söt chickflick som är så mkt mer än bara en chickflick. Jag måste bara påpeka att jag hade huvudsången i min MP3-spelare långt innan ja visste att den var med i den här filmen (Perfect day av Hoku)


Jag hade verkligen sett fram emot att se Peter Pan (P.J. Hogan, 2003) som jag aldrig har sett, och Cats & Dogs (Lawrence Guterman) som jag har sett. Men tråkigt nog så missade jag dem. Jaja, det blir väl fler chanser. Jag blev faktiskt lite arg, i tidningen skrev de att Steven Spielbergs Hook (1991) var dålig och att Peter Pan var mer sevärd. Vad menas med det? Hook är ju jättebra! Hm..kritiker har ofta konstiga åsikter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Förgätmigej!

E-mail: (det blir en hemlis!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0