veckans film

Så har jag missat veckans film igen :/ Det är inte så kul egentligen men nu ska jag iaf skriva ändå.

V. 50
Jag glömde skriva att jag såg Shall We Dance (Peter Chelsom, 2004).Den var riktigt bra, men whatever...

V. 51
How the Grinch Stole Christmas (Ron Howard, 2000): En jul utan the Grinch är ingen riktig jul, som jag brukar säga... Nej det brukar jag inte säga, men det är faktiskt sant. Man tröttnar aldrig på den, och eftersom man ser den med ett års mellanrum så hinner man glömma allt ;P Jag älskar Jim Carrey. Fast inte lika mkt som M...

Jag vet att jag såg någon bra film på tisdagen den här veckan..minns bara inte vilken.

V. 52
The Jungle Book: Mowgli's Story (Nick Marck, 1998): En söt liten film som passade väldigt bra till julaftonsmorgonen (kan man säga så?). Sen blev jag inspirerad att köpa Djungelboken (Wolfgang Reitherman, 1967) till mamma i julklapp :P

Slutet på Jesus Christ Superstar (Norman Jewison, 1973): Jaa..Om jag sett hela så hade den nog varit mer intressant. Fast rockmusikaler är ju alltid roliga att se ;P

Ocean's 13 (Stephen Soderbergh, 2007): Jag fick den i julklapp och på kvällen den 24:E fanns det inte så mkt på TV så jag och familjen såg på Danny Ocean och hans vänner :P Filmen var faktiskt...alltså den var ju bra, men det hände inte så mkt. Al Pacino var ju en höjdpunkt, och även Andy Garcia. Soderberg regisserade även Traffic, om jag inte minns fel och ärligt talat så påminner de lite om varann...på något konstigt sätt.

Djungelboken (Wolfgang Reitherman, 1967): Disney's klassiska version. Jag måste erkänna att det var så länge sen jag såg den sist att jag knappt mindes nånting! Så det var ganska kul att se den som en "ny film". Blev verkligen imponerad över den fina bildkvalitén. Det är verkligen värt att köpa Disneyklassikerna på DVD!

Sista halvan av Liar Liar (Tom Shadyac, 1997): Hehe. Jag har aldrig sett hela filmen, men Carrey äger med sin störda humor! LMAO

Okay, jag såg liksom massor av filmer den här veckan, men just nu kan jag inte komma på så många fler... Hm.

Puss hej ses,
Anamariah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Förgätmigej!

E-mail: (det blir en hemlis!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0