Veckans film

I can't believe it's Sunday already... Jag vill inte gå till skolan imorrn, det kommer vara skittrist och jag kommer vara jättetrött när jag kommer hem. D: Okay, veckans film då...

V. 44
Babel (Alejandro González Iñárritu, 2006): Jag hade väldigt höga förväntningar på Babel, men den var inte riktigt så bra som jag trodde. Eller den var bra, men lite förvirrande. Det var flera olika historier runt om i världen, som knöts ihop i mitten/slutet. Bra story och allt, men kopplingarna var ganska svaga. Trots det så var den väldigt bra. Har från och med i torsdags hamnat på min topp 100-lista.

Silent Hill (Christophe Gans, 2006): Ojsan, det hade jag inte trott. Att den skulle vara sevärd, alltså. Baserad på ett videospel fick jag reda på efteråt. Det här är en skräckfilm, som inte är dålig! Helt okay, men kanske inte världens bästa film för det.

Djävulens Advokat (Taylor Hackford, 1997): Jag har den här på DVD, men Gud, vad bra den är! Jag älskar verkligen Keanus dialekt i den här filmen, och Al Pacino är het som vanligt. Lite annorlunda film, jag kan inte minnas att jag har sett någon liknande förut iaf. Totalt sevärd (en av mina topp 100!).

Lara Croft: Tomb Raider (Simon West, 2001): Ja, jag försökte kolla på den iaf. Har aldrig riktigt orkat sätta mig in i den här filmen. Den här är också baserad på ett spel (som de flesta antagligen redan vet) som jag bara ääälskade när jag var liten! Ett av mina favoriter, men filmen är verkligen inte något speciellt. Fast det är varken Angelina Jolies eller Simon Wests fel.

Mr. Woodcock (Craig Gillespie, 2007): Haha, jag älskar Seann WIlliam Scott! Han är så söt. Jag såg egentligen den här filmen förra veckan, mne glömde skriva upp den. Det är en okay film för filmkvällar med polarna, men inte betalar jag 100 spänn för att se den på bio. Så bra då att biljetten var gratis!


Puss hej ses,
Anamariah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Förgätmigej!

E-mail: (det blir en hemlis!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0