Idol...?

Jag gillar att kolla på Idol. Mest för att man får höra låtar som man glömt att de existerar. Som i fredags, när Sam sjöng "She's So High". Det är ju en av 90-talets bästa låtar. Och det är verkligen bra, för 90-talet har skapat de två bästa låtarna i hela världen, "Glorious" och "Wonderwall". Visserligen hör She's So High kanske bara till världens top 20. Anyways, jag kan inte fatta att jag verkligen glömt bort den totalt!? När jag sökte efter den på Let's Sing It så kände jag inte ens igen orginalartisten..Tal Bachman? Snacka om One Hit Wonder! Som ju faktiskt var temat på Idol. Fast jag trodde först att det var 90-talstema för att Jihde hela tiden berättade om årtalen och de första låtarna var från just 90-talet.
Att Anastasia åkte ut var egentligen rätt bra, för jag kom inte ihåg henne alls. Men sen såg jag att det var samma tjej som sjöng "Only Hope" för någon vecka sen. Min favorit-Mandy-Moore-låt. Synd på en människa med sådan superb smak. lmao.
Jag håller med om att Daniel gjorde ett asbra framträdande till en supercrappy låt. "You're the Voice" är en skam för mitt kära 80-tal (iof så är väl nästan allt som hände på 80-talet i musikväg en skam).

Röstmässigt så var Evelina och Daniel bäst, men mina favoriter är ändå Sam och Amanda. Sam har jag gillat nästan från början, men Amanda har jag inte märkt av så mkt innan. Hon har iaf en grym stil, och "Tainted Love" är ännu en av mina favoriter (om Marilyn Manson nånsin gjort en bra låt så är det hans version av "Tainted Love")

Oj, aldrig hade jag trott att jag skulle kuna skriva ett helt inlägg om ett Idolprogram. Jag gillar inte ens Idol så mycket längre..Whatever, nu har jag iaf inget mer att säga om saken.

Puss hej ses,
Anamariah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Förgätmigej!

E-mail: (det blir en hemlis!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0