Mia Goes to the Movies

Movies, movies, movies... I love them. Något som jag älskar med film är att de kan vara hur overkliga som helst utan att man behöver bry sig. Utan att man vill bry sig. Allt man behöver göra är att välja att tro. Believe. På tal om Britneys nya parfym :P Haha, jag kan få allt att handla om Mrs. Extra Extra. ^^ I tisdags hade jag turen (?) att se två filmer på en bioduk; en på Roxy (med filmkunskapen) och en på Filmstaden. Den första kan lätt räknas till en av de sämsta filmerna genom tiderna (enligt mig), Ladykillers (1955). Den var hemsk och trist och jobbig och jag orkar inte ens tänka på den längre. Och tänk att vi fick välja mellan den och Casablanca (1939) som man ändå måste se! Ibland har man otur. Men det gör inget för den andra filmen jag såg är en av världens bästa filmer nånsin! Stardust (2007)! Den är verkligen en saga för vuxna som filmens tagline säger. Underbar film om en pojke som vill vinna sin älskades hjärta genom att hämta en fallande stjärna som de två sett på en date. Vad då, romantiskt? Det slutar inte riktigt som man kanske förväntar sig av min beskrivning (om än mycket lyckligt och underbart!), men när man ser filmen så förstår man ganska tidigt vad som ska hända. Iaf så är Charlie Cox (huvudpersonen) otroligt söt och väldigt lik Andreas Johnson, fast yngre! I think I'm in luuv! Haha!

Later,
Anamaria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Förgätmigej!

E-mail: (det blir en hemlis!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0