Veckans film

Eftersom att jag nu läser filmkunskap (och älskar det) och därför ser åtminstone en film i veckan, så tankte jag skriva upp alla filmer som jag ser varje vecka. Mest för min egen skull som en liten loggbok, typ.

Så dessa filmer såg jag förrra veckan (v. 41):

Kurt and Courtney (1998): Dokumentär. Intressant, fast väldigt många wannabes. Jag tror fortfarande stenhårt på att Courtney var anledningen till att Kurt dog. Om hon hyrde en mördare eller helt enkelt bara drev honom till självmord har jag ingen aning om...
Dead Poets Society (1989): Väldigt bra. Såg den första gången för ca 7-8 år sedan, och gillade den redan då.
Mrs. Doubtfire (1993): En klassiker. Jag tröttnar aldrig på att se den här filmen, så rolig. Man blir glad av att se den.
Just My Luck (2006): Helt okay, men lite under förväntningarna. Hade hoppasts på samma klass som "Mean Girls (2004).
A Prarie Home Companion (2006): Verkligen ingen vidare film. Det hände ingenting under hela filmen. Lohans sång piggade upp lite.
Collateral (2004): Bad ending. Annars nästan helt perfekt! Tom Cruise som bad guy är verkligen sevärt!

Puss hej ses,
Anamariah!

Kommentarer
Postat av: Erik

Filmkunskap, usch vad fuskigt kul. Men att överanalysera filmer är inte det roligaste. Men ändå! Det passar ju inte som skolämne! (avund)

2007-10-18 @ 21:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Förgätmigej!

E-mail: (det blir en hemlis!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0