Veckans film

Den här veckan blev det inte så många filmer, faktiskt... Eller det blev bara en (men den var otroligt bra, så det gör inget). Och jag som hade tänkt att se både Carrie (William Wyler, 1952) och Born On the 4th of July (Oliver Stone, 1989). Notera att det inte var Steven King's Carrie från 1976 som jag trodde när jag köpte DVD:n, utan ett romantiskt drama (som visserligen också var baserat på en bok).. Den verkar rätt okay iaf, så det gör inte så mycket. Born on the 4th of July har jag iof sett förut, men jag köpte den på DVD förra veckan (samtidigt som Carrie) och hade tänkt se den den här veckan. Kanske nästa helg, då.

V. 42
Last King of Scotland (Kevin MacDonald, 2006): Den var så bra. Inte alls vad jag hade förväntat mig, utan så mycket mer. Det var bara en scen som var alldeles för hemsk, annars blev det inte så mycket tårar. Men jag kan fortfarande inte uttala Forest Whitaker's efternamn ordentligt..





Update: Jag hann visst se en till film innan söndakgskvällen slog om till det magiska klockslaget. Midnatt, alltså.

Spanglish (James L. Brooks, 2004): Den var ganska bra egentligen. Men väldigt konstig, och alla karaktärerna verkade ha hjärnproblem. Och det passade inte att dottern var berättaren... :/ hmm. Men helt klart godkänd och till och med sevärd. Från en av killarna bakom "The Simpsons"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Förgätmigej!

E-mail: (det blir en hemlis!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0